ffxiv.ru ffxiv.ru ffxiv.ru ffxiv.ru ffxiv.ru
Друзья
Лакония
Котоблог
Помощь сайту
Хостинг
hetzner
hetzner

Март 2011

Back in December, Akihiko Matsui moved from his position as Director of Final Fantasy XI to the Battle Lead on Final Fantasy XIV. A recent post on the Official Forums discusses the ideas he has for the implementation of auto-attack saying that without it “the future battle system would be impossible”. There is also mention of the delay between attacks being shorter than that of FFXI. It seems that the focus will shift from timing regular attacks to having situations where the player will need to properly time their abilities, magic, and weapon skills.

Прочитать остальную часть записи »

With patch 1.16 we saw the inclusion of  icons that appear next to aggressive monsters. That’s just the beginning of things according to UI lead Hiroshi Minagawa. Even more information will be displayed in the future including the level of the monster as well as a sign to tell players if the monster will link with the others around it. There is also the mention of a toggle for the new icon as well as the future information displays.

Прочитать остальную часть записи »

* Following content is planned to be implemented upon the release of patch 1.16a.
* An adjustment could be made on this content depending on the testing result.

Event Updates

[dev1004] Accepted quests can now be abandoned.
Quests can now be abandoned via the question description screen in the journal.

* If you abandon a quest while in an instanced area, you will automatically be transported out of the area.
* You cannot abandon a quest while participating in an event battle.

[dev1036] You will now be able to gain experience points, skill points, and receive loot when you defeat enemies as part of a sidequest.
Because of these changes, respawn rates of sidequest enemies have been lengthened.

Item Updates

[dev1016] Synthesis: Up to 8 items per class can now be stored under synthesis recipe history.

System Updates

[dev1035] Two different targeting modes are now available.

Targeting Mode A (Targeting mode before the patch 1.16)
Target/Menu Navigation Keys and Corresponding Actions

Up/Down
Target party members in order
Left/Right
Cycle through all selectable targets

* Selecting Targeting Mode A set the Targeting Mode to «ALL.»

Targeting Mode B (Targeting mode after the patch 1.16)

Target/Menu Navigation Keys and Corresponding Actions

Up/Down
Cycle through targeting modes
Left/Right
Cycle through valid targets, according to the targeting mode currently selected, in order

* Selecting Targeting Mode B will disable Targeting Mode «ALL.»

* You can also switch targeting modes using the text command «/targetmode (/tmode)»
/targetmode(/tmode) SubCommand
>>SubCommand
a  Switch target mode to A
b  Switch target mode to B
None Toggle A and B
* Targeting Mode A is selected by default

25 марта в 14.00 по московскому времени сервера будут запущены.

With these energy saving measures in place, we will be able to bring our servers back online and restore service to FINAL FANTASY XIV, FINAL FANTASY XI, and PlayOnline on Mar. 25, 2011 4:00 (PDT)

Below is an update regarding the temporary suspension of the FINAL FANTASY XIV, FINAL FANTASY XI, and PlayOnline services.

Originally, we announced that the services will be temporarily suspended for about a week starting on Mar. 13, 2011 10:00 (GMT). However, due to ongoing issues with the lack of energy, we have decided to extend the suspension until Mar. 22, 2011 (JST). We will re-evaluate the situation on Mar. 22, 2011 (JST) and provide everyone with another update regarding this matter.

We deeply apologize for any inconvenience this may cause, and thank you for your continued understanding of this unusual situation.

[Date & Time] From Mar. 13, 2011 10:00 (GMT)

[Affected Service] — FINAL FANTASY XIV
— FINAL FANTASY XI
— PlayOnline

В связи с трагическими событиями произошедшими в Японии в пятницу 11 марта, было принято решение отключить сегодня сервера Final Fantasy XI и Final Fantasy XIV на неопределенное время (обещают на неделю возможно решат проблему быстрее) для того чтобы сократить энергозатраты и помочь районам которые оказались без электричества.
В связи с этим следующий месяц будет бесплатным для игроков Final Fantasy XI (Final Fantasy XIV пока бесплатна)

In connection with the temporary suspension of services, players will not be billed for any PlayOnline service throughout the April billing cycle.

Самую последнюю информацию вы можете узнать на круглосуточном канале
http://www.ustream.tv/channel/nhk-world-tv

Неужели разработчики таки очухались и поняли, что почти больше половина, не совру если очень большая часть играет в FF14 именно перейдя из FF11. И они хотят видеть тот же контент, но в другой оболочке и с некоторыми, незначительными изменениями.

Именно поэтому вся эта орда рванулась играть в 14 часть и увидев, во что превратилась заветная мечта, стремительно покинула этот «тонущий корабль». Не совру если скажу что очень многие старые игроки 11 части, начали возвращаться назад в 11 часть.

И что же мы видим сегодня, читая новый форум можно посмотреть планы разработчиков на ближайшее будущее. И я могу сказать что они «вернулись на путь истинный»!

Introduction of public companies

  • Introduction of public company leaders in each city-state
  • Introduction of public companies in Limsa Lominsa, Ul’dah, and Gridania to combat the threat to Eorzea

Возможно это одно из направлений «Balance of Power»
А именно Conquest

Changes to class names

  • Possible introduction of traditional names such as paladin, monk, white mage, etc.

Сначала воруем имена из WOW, а затем возвращаемся к истокам. Ну главное что осознали.

Changes to actions for Disciplines of War & Magic classes

  • Further changes to enhance class uniqueness

Более четкое разделение на классы, это намного лучше чем Монк с SS

Design and release of notorious monsters

  • Release of notorious monsters
  • Conversion of roaming monsters to notorious monsters

Чем их больше тем лучше 🙂 потому что часто именно НМ дропают хорошую эксклюзивную экипировку и оружие. Увеличение НМ ведет к увеличению новых предметов.

Enemy distribution adjustments

  • Examination of free-ranging enemy distribution
  • Changes aimed at clearly defined territories and secure travel routes

Это считаю уж слишком, путь между городами и так занимает мало времени а делать его еще легче глупость.. все для казуалов, все для них родимых.

Auto-attack system

  • Examination of an auto-attack feature

Да неужели! 🙂

Examination of an auction house system

  • Final examination of retainer and auction house systems

Кто-то по-моему говорил что АХ не будет никогда? 🙂

Introduction of new synthesis concepts

  • Examination of new synthesis concepts

Отлично!

Character jump feature

  • Examination of the implementation of jumping

Лучше бы давали сбегать с пригорок ей богу чем запрыгивать на них.

Quest-related system changes

  • Addition of icons to make quest NPCs easily recognizable
  • Addition of quest NPC locations to maps
  • Addition of confirmation windows for accepting/refusing quests
  • Ability to abandon accepted quests

Начало нормальным квестам положено, дальнейшие косметические улучшения это лишь для красоты, но соглашусь приятно.
Все планы на будущее вы можете почить сами на официальном форуме!

FINAL FANTASY XIV Forums Live Today!

Visit the official forums today to discuss all things FINAL FANTASY XIV with your fellow Eorzean adventurers!
* Please see here first before you start the discussion.

Мы получили шанс посидеть с продюсером-директором Final Fantasy XIV, и главным онлайн  продюсером на конференции GDC, чтобы поговорить о будущем игры.

Прочитать остальную часть записи »

Maint
ffxiv.ru
Player2_Icon 29 сентября с 09:00 до 13:00
ffxiv.ru ffxiv.ru Taiga Laodizea Night's Watch Blessed Brew
* для обмена баннерами присылайте письма на [email protected]